مراسم «شمیم حسینی» در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد  
کد خبر: 3990828
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

مراسم «شمیم حسینی» در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد  

مراسم «شمیم حسینی» با حضور حجت‌الاسلام محمود ترابی، روز گذشته ۲۳ مردادماه در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد.

 به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبد کاووس روز گذشته 23 مردادماه در مراسمی با عنوان طرح «شمیم حسینی» که در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبد کاووس برگزار شد، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب در مراسم عزاداری باشد، پس از ۴۲ سال پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب موضوع فوری و مهم در عزاداری‌ها را شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی بیان کردند که این باید سرلوحه نخست انقلابیون و سپس مردم در مراسم عزاداری باشد.

وی تصریح کرد: در ایام باید به گونه‌ای عمل کنیم که باری از دوش حوزه سلامت و درمان برداشته شود و خدای نکرده این مراسم به گونه‌ای برگزار نشود که سبب شیوع بیماری کرونا و خستگی بیشتر گروه درمان شود.

ترابی بیان کرد: ایام محرم و قیام عاشورا فرصت تاریخی بوده تا نورانیت در دل‌هایمان تابنده شود و از این نورانیت پرفیض بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی انقلاب و مردم انقلابی ریشه در عاشورا داشته و نهضت انقلاب اسلامی شعاع کوچکی از نهضت عاشورا است.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: توقع و انتظار رهبر معظم انقلاب از افراد انقلابی این است که کار جریان‌ساز انجام داده و برای همدیگر هم‌پوشانی داشته تا کار به‌صورت یک مجموعه بزرگ انجام شود.

وی بیان کرد: کار بزرگ یا همان کار جبهه‌ای با هماهنگی یک مجموعه بزرگ در سایه گفتمان مشترک امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha